SPECOTour Formule 1
Tijdens mijn opleiding tot professional in de sportwereld kom ik op diverse momenten in aanraking met de praktijk. Eén van die momenten is de SPECOTour. De laatste SPECOTour van dit jaar had een bijzonder interessant onderwerp: Formule 1.

De organisatie had een interessante verzameling van sprekers weten vast te leggen. De ochtend werd afgetrapt door Joe van Burik. De journalist bezocht voor zijn werkgevers diverse Grands Prix en werkt inmiddels voor RacingNews365. Daarna was het de beurt aan Mart Roumen, content marketeer Formule 1 bij Ziggo-Vodafone. Hij vertelde hoe Ziggo-Vodafone maximaal mee wil en kan liften op het succes van Max Verstappen.

Vervolgens was het de beurt aan Jan Lammers. De autosportlegende én winnaar van de 24 uur van Le Mans vertelde bevlogen over anekdotes uit de autosport, over Max Verstappen én over zijn rol bij het binnenhalen van de terugkeer van de Formule 1 op Circuit Zandvoort.

Daarna was het woord aan Rob Langenberg van SportVibes. Zijn verhaal sloot perfect aan bij dat van Jan. Vanuit SportVibes is Rob verantwoordelijk voor de praktische organisatie van de Formule 1 op Zandvoort in 2020. Hij vertelde onder meer hoe de bezoekersstromen straks geregeld worden, welke aanpassingen nodig zijn en waarom de Formule 1 Zandvoort boven Assen verkoos.

Als sportliefhebber én Formule 1-volger was het een buitengewoon interessante ochtend. Ik kreeg een bijzonder kijkje achter de schermen bij misschien wel het best bezochte meerdaagse sportevenement in Nederland. Ook vertelde Rob over de mogelijkheid om als vrijwilliger aan de slag te gaan op Zandvoort. Dat ga ik zeker doen!